Maaf penggunaan kata "ak" pada yang lebih berusia :))

Thursday, April 11, 2013

Psychologically Unstable


Assalamualaikum .

Alhamdulillah , hari ini diberikan kesempatan dan semangaaaatt untuk meluahkan perasaan di sini .
Sebleum bibir ligat berkata - kata , sebelum lidah mengutarakan bicara , sebelum jari lincah menari , ingin saya perkatakan di sini bahawa :

HARI INI MERUPAKAN HARI YANG MALANG , PENUH MUSIBAH & DISASTER !

Astaghfirullahaladzim ,
Pergi main jauh jauuuuuuuhh lah syaitan oii . Jangan kaw bakar emosi ak ini lagii .




Entri pertama untuk bulan ini adalah berkaitan dengan masalah manusia yang pentingkan diri sendiri
Dalam sesuatu amanah dan tanggungjawab yang perluuuu kita tanggung , tolonglah jangan kita bertindak sesuka hati dan hanya memikirkan diri sendiri . Yes , everyone have their own problem . Dan semua orang tahu kita pasti adeee masalah sendiri taa kisah lahh besar atau punn tidak sesuatu masalah itu . Dan kita sebagai orang yang dah dipertanggungjawabkan untuk melaksanakan sesuatu amanah mesti lahh tahu macam mana nak mengatasi masalah kita sambil menjalankan amanah yang dipertanggungjawabkan ituu . Bukan dengan memberi seribu satuuu alasan . Ituuuu bukan jalan yang terbaik .

Jika kita fikir masalah kita menghalang untuk kita melaksanakan sesuatu amanah tersebuuut , cuba kita beristighfar dan cuba fikir keadaan orang lain yang mempunyai masalah yang lebih besar dan mempunyai amanah yang lebih berat untuk diselesaikan dalam masa yang serentak . Jauuuuuh lebih payah , jauuuuuuh lebih susah , jauuuuuuuh lebih berat tanggungan yang ditanggung oleh mereka jika ingin dibandingkan dengan masalah kita yang hanya senipis kulit bawang . 

Ingaattt lahh jika kita merasa beban , terdapat ramai lagii yang berat bebanan yang perluuuu mereka tanggung . Jangan pernah cuba pentingkan diri sendiri . 

Seterusnya , please behave
Cukup pantang orang cakap belakang , kalau taaa setuju bagitau lahh . Why lahh sampai nak bawak cerita yang bukan bukan ke seluruh dunia ? Taa de masalah yang akan timbul kalau kita berterus terang . Sekiranya taa setuju dengan apa jua keputusan , teruuuuss bagitau . Taa perlu simpan dan senyap senyap sebarkan ke seluruh dunia . Dan yang menjadi masalah , apabila manusia menyampaikan maklumat pastinya terdapat penokok tambahan dan putar belit fakta yang mampu menyebabkan berlakunya perselisihan faham . And yet , masalah akan jadi lebih besar . Apee yang susah sangaaatt nak face to face ?? 

In my opinion , orang yang macam ini adalah orang yang pengecuuut . Anda semua adalah pemimpin , sudah pastinya tiada masalah dalam mengutarakan sebarang pendapat bukan ? Jadi , kenapa tidak berterus terang dan kenapa memilih untuk hanya cakap belakang ? Kenapa ??

Come on , usia dah meningkatkan ?? Matang lah sikit . Adee masalah sikit mengaduu sana , mengaduu sini . Perluuu ke kita jadi seperti kanak - kanak tadika yang pantang diusik pasti mengaduu ? Dah besar panjang , selesaikan lahh sendiri masalah uhh . Kenapa perluuu libatkan orang atasan ? Kami taa kisah kalau anda taa bersetuju dengan mana mana cadangan kami . Tapi bagitau lahh baik baik . Ini tidak , libatkan orang lain pulakk . Sampai bila nak harapkan orang lain ? 

Jujur , anda semua tidak matang . Jawatan berebuuuut nak . Tapi amanah
Baruuu minta jalankan sikitt tanggungjawab dah menjadi payah . Kalau rasa diri taa mampu , jangan sesekali gatal merebuut jawatan . Sekadar nama , tapi kerja taa boleh buat tiada gunanya . 



" We all need mirrors to remind ourselves who we are "









.

No comments:

Post a Comment